Prev Next

Wzrośnie liczba smartfonów i dzięki nim będziemy coraz częściej korzystać z Internetu

Wyniki raportu Wave 8

Wyniki raportu Wave 8

Coraz więcej Polaków jest gotowych płacić za dostęp do treści online. Rośnie również liczba internautów oglądających wideo w Internecie, ale wcale nie koniecznie w serwisie YouTube – wynika z badania Wave 8.

W ciągu ostatnich 6 miesięcy 87,7% Polaków oglądało w Internecie wideo (w 2013 – 81,9%). Do 69,5% (z 64,8%) wzrosła również liczba osób zarządzająca swoim profilem w mediach społecznościowych. Blogi czytuje 55,4% internautów (wzrost o 5%).

Nieco mniej badanych, niż dwa lata temu, pisze aktualnie blogi, korzysta z serwisów mikroblogowych i tworzy własne wideo.

Wzrosła liczba osób korzystających z Facebooka z 56% do 62%. Spadła zaś o niemal 5% liczba osób korzystających z portalu YouTube (z 43,9% do 39%). Znaczący spadek zanotował także Google+, zaś minimalny Twitter. Z serwisu Instagram korzysta dziś o 2/3 więcej badanych niż w 2013 roku (3,8% – 2015r).

W porównaniu ze światem, znacznie częściej korzystamy z serwisów: Facebook, YouTube, Google+. Znacznie w tyle pozostajemy w przypadku pozostałych serwisów tj.: Twitter, Instargam, Snapchat.

Z porównania wyników badania przeprowadzonego w Polsce i na świecie, wynika, że mamy więcej laptopów, ale za to mniej smartfonów i tabletów. Liczba użytkowników smartfonów w ostatnich latach w naszym kraju znacząco wzrosła (z 62,8% do 74,8%).

40% respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że w przyszłości raczej będą korzystać z Internetu za pomocą urządzenia mobilnego niż komputera stacjonarnego.

37,7% polskich internautów deklaruje, że w ciągu najbliższego roku kupi smartfona. Tylko 13,5% badanych chce kupić tablet i jest to mniej niż dwa lata temu.

Ciekawie prezentują się również wyniki badań dotyczące płatności za dostęp do treści znajdujących się w Internecie. 25,8% badanych deklaruje, że są wstanie płacić za dostęp do treści online. To więcej niż w 2013 roku, wówczas podobne deklaracje składało 23,4% ankietowanych. Wciąż dość blado wyglądamy w tej materii w porównaniu ze światem, gdzie płacić za content jest wstanie 41,2% osób.

Powyższe wyniki pochodzą z raportu Wave 8 „Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o contencie, a baliście się zapytać”. Raport został przygotowany przez Universal Maccann.

Cały raport dostępny TUTAJ.

Robert Stępowski

Najlepsze książki dla biznesu o zarządzaniu, marketingu i motywacji kupisz na www.ksiegarniaROSTER.pl>>>

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.