Prev Next

Wirtualna Polska ze wzrostem przychodów, potężnym zadłużeniem i apetytem na kolejne przejęcia

Grupa WP odnotowała 31% wzrost przychodów ze sprzedaży.

Grupa WP odnotowała 31% wzrost przychodów ze sprzedaży.

Pierwszy kwartał 2016 roku Wirtualna Polska zamknęła godnym pozazdroszczenia wzrostem przychodów (o 31%). Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o blisko 13%, do poziomu 88,5 mln zł. Wypracowana EBITDA całej Grupy WP była wyższa o ponad 23% i wyniosła 24,4 mln zł. Większość przychodów (89,6%) pochodzi ze sprzedaży usług reklamowych, jednak grupa WP odnotowała również niemal dwukrotny wzrost przychodów poza reklamowych.

Choć wyniki są niezwykle optymistyczne, nie zmieniają faktu, że Grupa Wirtualna Polska ma 220 mln zł kredytu. Nie paraliżuje to jednak jej planów inwestycyjnych oraz dotyczących kolejnych akwizycji, choć zapewne w tym roku nie będą one już tak duże jak w 2015 roku.

Kolejne kwartały tego roku i podsumowanie całego 2016 roku może okazać się naprawdę ciekawe. Jeszcze w tym roku Grupa WP uruchomi swój pierwszy kanał telewizji naziemnej, dzięki czemu znacznie wzmocni swoje przychody z tytułu reklamy telewizyjnej. Jednak uruchomienie kanału wiązać się będzie ze sporymi inwestycjami finansowymi.

Władze WP zapewne nie poprzestaną w tym roku jedynie na uruchomieniu kanału WP1. Wszak mogą skorzystać z kredytu w wysokości 50 mln zł, przeznaczonego właśnie na akwizycje i konsolidację rynku internetowego w Polsce. Pieniądze te jednak nie pozwolą już na tak duże wydatki, na jakie Grupa pozwoliła sobie w minionym roku, kiedy to w grudniu za ponad 83 mln zł kupiła serwisy: Waracje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl

Robert Stępowski

O przyszłości internetu i telewizji przeczytasz również w mojej książce „Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja”>>>

R. Stępowski "Komunikacja marketingowa 2030"

R. Stępowski „Komunikacja marketingowa 2030″

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.