Prev Next

Trendy w komunikacji marketingowej

Trendy w komunikacji marketingowej

Trendy w komunikacji marketingowej

Warto byś zapamiętał główne trendy w komunikacji marketingowej, do których odwołują się praktycznie wszyscy specjaliści od marketingu w Polsce i na świecie. Są to: wideo, mobile i oczywiście content – czyli treść. Według raportu domu mediowego StarLink w 2014 roku najbardziej dynamiczny wzrost w przypadku reklamy online zanotowała reklama wideo emitowana in-stream (+21 proc.). Wzrost wydatków na reklamę mobile display przekroczył zaś 60 proc.

WIDEO

Wzrastają (i wzrastać będą) wydatki na reklamy wideo online, a także na produkcję profesjonalnego wideo internetowego.

Już blisko 25 mln Polaków korzysta z internetu, coraz więcej internautów to osoby po 55 roku życia, a w sieci spędzamy już średnio prawie 2,5 godziny dziennie. Powstają profesjonalne seriale, które dystrybuowane są wyłącznie w internecie. Również youtuberzy profesjonalizują swoje produkcje.

Dzięki wideo online, można już dziś zbudować duży zasięg reklamy, choć wciąż największy zasięg gwarantuje tradycyjna telewizja. Na działania w telewizji stać jednak tylko dużych graczy z ogromnymi budżetami mediowymi.

Warto pamiętać, że również Facebook preferuje treści wideo wgrywane bezpośrednio do tego serwisu, gdyż są one dużo bardziej angażujące niż treści tekstowe i zdjęcia, które najczęściej tylko skanujemy wzrokiem, nie poświęcając im zbytniej uwagi.

Zaś YouTube to aktualnie jednak z największych światowych wyszukiwarek.

MOBILE

Od kilku lat, każdy kolejny rok ma być rokiem mobile. Myślę, że lata 2015-2017 to faktycznie już lata mobile.

Praktycznie każdy z nas od porannej pobudki do zaśnięcia korzysta ze smartfona (70% telefonów w Polsce to smartfony).

Coraz niższe koszty związane z korzystaniem z internetu mobilnego powodują, że cały czas jesteśmy online. Codziennie korzystamy przynajmniej z kilku aplikacji mobilnych. Warto więc zacząć wykorzystywać to (wręcz intymne i spersonalizowane) narzędzie do komunikacji marketingowej.

CONTENT

Chyba nikogo nie trzeba już przekonywać, że pomimo zalewu różnego rodzaju informacji, żyjemy w epoce marketingu treści.

Treść jest królem, kontekst – bogiem, ale jest jeszcze wysiłek. Razem tworzą one świętą trójcę potrzebną do zwycięstwa na Facebooku, Twitterze i wszystkich innych platformach. Ba, nawet do zwycięstwa w biznesie jako takim ” – twierdzi Gary Vaynerchuk w książce „W market[r]ingu, czyli jak nie zginąć w świecie mediów społecznościowych”.

Trudno nie zgodzić się z powyższym stwierdzeniem, jak i z tym, że dziś każda marka może stworzyć własne medium, a nawet media. Należy jednak pamiętać, że nie każdy format (treść oraz sposób jej zaprezentowania) nadaje się do każdego kanału. Tak jak w tzw. „starych mediach” pewne treści sprawdzają się tylko w danym, konkretnym medium.

Choć telewizja daje możliwość prezentowania na ekranie informacji tekstowych, to jednak nawet w porannym przeglądzie prasy, żaden kanał nie pokazuje artykułu prasowego dając do zrozumienia widzom, że sam powinien sobie przeczytać przynajmniej tytuł i lead, lub cały tekst. Tak samo radio nie transmituje formatów typu „Taniec z gwiazdami”, albo „Mam talent”, gdyż nawet słuchacz obdarzony największą wyobraźnią nie byłby wstanie sobie wyobrazić tego, co dzieje się na scenie.

Twórz użyteczne (z punktu widzenia użytkownika) i angażujące treści, tak, by chciał on wejść z nimi w interakcje: udostępnić, skomentować, czy choćby polubić.

Jeśli uważasz, że powyższe porady są interesujące i użyteczne, to polecam moją najnowszą książkę „Jak osiągnąć SUKCES”. Jest to praktyczny poradnik dotyczący podstaw komunikacji marketingowej dla mikroprzedsiębiorstw i ich właścicieli.

Powyższy tekst na potrzeby bloga, jest tylko skrótem tego, co znajdziesz w książce „Jak osiągnąć sukces”. Uwaga, nie jest to książka dla osób profesjonalnie zajmujących się marketingiem, ani tym bardziej dla pracowników uczelni wyższych.

Robert Stępowski

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.