Prev Next

Szok za szokiem, czyli co się dzieje w TVN24?

Rano czytam news pt. „Cięcia w TVN24: zwolnienia pracowników, obniżki dla operatorów”. Po południu otrzymuję informację, że w niedzielę stacja TVN24 pod względem oglądalności wygrała nawet z „Wiadomościami” TVP1. Może zatem nie trzeba będzie zwalniać?

Kiedy kierownictwo kanału informacyjnego TVN24 otrzymało dziś wyniki oglądalności za niedzielę i porównało je z oglądalnością innych kanałów, zapewne ogromnie się wszyscy ucieszyli. Ale jak to jest zazwyczaj z taką nagłą euforią, zaraz po niej przychodzi zwątpienie, bo cóż, że raz udało się zrobić niesamowity wynik, skoro wciąż trzeba ciąć koszty i zwalniać ludzi.

A zwolnienia są i zapewne będą, znając życie, sytuację całej grupy ITI, do której należy TVN i TVN24 oraz słabnący rynek reklamy (w tym telewizyjnej).
Z ostatnich estymacji, przedstawionych przez dom mediowy ZenithOptimedia cały rynek reklamy w Polsce skurczy się w 2012 roku o 4,9%. Spodziewany jest również spadek wydatków reklamowych w telewizji o 6,1%.

Jak podały dziś branżowy serwis Wirtualnemedia.pl z kanałem TVN24 rozstają się (chyba trafniejszym określeniem będzie „zostały zwolnione”): Joanna Komolka i Aleksandra Chalimoniuk a także grupa researcherów programu „Polska i świat”. Zmieniono także formę pracy operatorów, którzy mogą w ten sposób stracić nawet połowę wynagrodzenia (oczywiście ku uciesze właściciela stacji).

Mimo wszystko, jak wspomniałem na początku, dziś w stacji powinna panować radość ogromna, gdyż jak donosi komunikat rozesłany do dziennikarzy przez rzecznika stacji Karola Smoląga, nie ma co się troskać, gdyż powód do radości jest ogromny.

„TVN24 jako jedyna stacja w Polsce pokazywała na żywo niezwykły wyczyn Felixa Baumgartnera. Transmitując jego skok z „krawędzi kosmosu” TVN24 przyciągnęła najwięcej widzów spośród wszystkich kanałów w Polsce, pokonując m.in. nadawane w tym czasie Wiadomości w TVP.
14 października 2012 r., w kulminacyjnej fazie transmisji skoku Felixa Baumgartnera (19:19 – 20:16), kanał TVN24 zanotował rekordowy wynik, osiągając 25,5% udziału w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 22% ogólnego udziału w rynku (4+).
Jest to najlepszy wynik spośród wszystkich kanałów telewizyjnych w Polsce!
W tym czasie TVN odnotował odpowiednio 14,6% oraz 13,4% udziału w rynku, TVP1 – 11,6% i 16,3%, Polsat – 11,1% i 10,9% a TVP2 – 5,3% i 8,0%.”

Tylko czy jest się z czego cieszyć?

Teraz zapewne kierownictwo stacji zacznie wyszukiwać tego typu zdarzeń na świecie i pokazywać je w TVN24. Po co zatrudniać ludzi: operatorów, reporterów, researcherów, dźwiękowców, oświetleniowców, montażystów i dziesiątki innych osób, skoro wystarczy kupić sygnał z ciekawego, niecodziennego, przykuwającego uwagę widza wydarzenia i program gotowy.

Faktem jest, że nic się wczoraj ciekawego nie działo, więc i „Wiadomości” nie miały czym powalczyć o widza, ale czy w tym czasie nie lepiej obejrzeć jakiś ciekawy film, czy poczytać książkę?

Od dziś, kiedy nadawcy zobaczyli wczorajsze wyniki oglądalności, znają już dokładnie preferencje widza i wiedzą, że ze stacji mającej niespełna 3% udziału w rynku można wyciągnąć ponad 20% bez zatrudniania dziennikarzy.

Źle to świadczy o nas, widzach.

Gratulacje dla TVN24.

Robert Stępowski

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.