Prev Next

Storytelling, czyli kto doskonale potrafił opowiadać o swojej marce?

Storytelling czyli siła opowiadania angażujących oraz zrozumiałych historii

Storytelling czyli siła opowiadania angażujących oraz zrozumiałych historii

Marki muszą nauczyć się o sobie opowiadać. Co do tego nikt nie ma wątpliwości. Jak jednak opowiadać ciekawie, wciągająco, a co najważniejsze zrozumiale? Skąd czerpać wzorce i inspiracje?

Do niedawna wszystko było dużo prostsze. Większość korporacji i większych firm, miało swoją strategię, w niej była zawarta filozofia organizacji, misja i wizja. Znali je co prawda zazwyczaj tylko menadżerowie najwyższego szczebla i bądźmy szczerzy, nikt się tym jakoś bardzo nie przejmował.

Niestety (dla organizacji) od kilku lat, kiedy klasyczna reklama i nachalne „wmawianie” klientowi, że posiadamy NAJLEPSZY produkt i NAJLEPSZĄ usługę nie jest już tak skuteczne, coraz ważniejszą rolę w komunikacji każdej organizacji, bez względu na jej wielkość, odgrywa storytelling.

Umiejętność opowiadania angażujących historii o marce, firmie i pracujących w niej ludziach zajmuje niezwykle istotne miejsce, głównie w dobie mediów społecznościowych (kiedy liczą się: share i komunikacja dwustronna).

Tylko jak takie angażujące, ciekawe i zrozumiałe historie o marce, która dla większości przeciętnych konsumentów jest bytem abstrakcyjnym, tworzyć?

Być może storytellingu można by się uczyć od podstaw i pracować na sprawdzonych wzorcach oraz historiach, które są niezmienne, a jednak zrozumiałe od ponad dwóch tysięcy lat dla ludzi różnych kultur, mieszkających w różnych zakątków świata.

Zachęcam do poczytania ewangelicznych przypowieści, które w prosty sposób tłumaczą najbardziej nieprawdopodobne, a niekiedy wręcz abstrakcyjne dla przeciętnego człowieka zjawiska.

„W wielu takich przypowieściach głosił im naukę, o ile mogli /ją/ rozumieć. A bez przypowieści nie przemawiał do nich. Osobno zaś objaśniał wszystko swoim uczniom” (Mk 4,26-34).

Co oznacza również, że przekaz (historia i forma jej przekazania) musi być dostosowana do odpowiednich grup docelowych, z którymi marka chce się komunikować. Już ponad 2000 lat temu wiedział o tym Jezus Chrystus i stosował tę wiedzę z sukcesami.

Zatem, jak widzisz, Drogi Czytelniku, storytelling jest nie tylko skutecznym, ale i znanym od tysięcy lat narzędziem promocji oraz budowania marki.

Jakie jeszcze narzędzia oraz techniki marketingowe z powodzeniem od 2 tys. lat stosuje Kościół Katolicki? Przeczytasz w mojej książce „Jak osiągnąć sukces”>>>

lub ebook dostępny tutaj>>>

Robert Stępowski

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.