Prev Next

Relacje (networking), to na nich budujesz swój sukces!

Networking pomaga osiągnąć zawodowy sukces. TrescJestNajwazniejsza.pl

Networking pomaga osiągnąć zawodowy sukces. TrescJestNajwazniejsza.pl

Ucz się ucz. Nauka to potęgi klucz… itd… itp… wiedza i doświadczenie są bardzo istotne, ale niczego nie osiągniesz jeśli przez całe życie nie budujesz relacji z ludźmi i to najlepiej towarzyskich, wręcz przyjacielskich.

Opinia publiczna jest zbulwersowana tym, że politycy pili wino i ustalali pewne działania przy obiedzie, a nie w gabinetach i zaciśniętych pod szyją krawatach w otoczeniu doradców oraz równie sztywnych i poważnych urzędników.

Teraz w komentarzach internautów można przeczytać zdziwienie, że Roman Giertych pił wódkę z Piotrem Nisztorem i Janem Pińskim.

Zastanówcie się jednak, czy jeśli wy chcieliście kiedykolwiek z kimś załatwić poważną sprawę, zwyczajnie coś obgadać i ugadać, coś może niezbyt eleganckiego, niezbyt etycznego… albo zwyczajnie się dowiedzieć „jak się sprawy mają”, to czy nie zapraszaliście lub nie byliście zapraszani na wódkę, a przynajmniej na piwo?

To są właśnie te relacje, które najlepiej się buduje podczas tego typu nieformalnych spotkań a one procentują i niestety są zależne od ilości wypitej wódki.

Możesz wysyłać dziesiątki CV, ale jeśli to jest nieco wyższe stanowisko niż sprawdzanie biletów w kinie i nie znaleźli ciebie dotychczas headhunterzy, to w dostaniu pracy mogą ci pomóc tylko znajomości. Nie mówię o łapówce, niezwykle silnym popieraniem kogoś, ale choćby o zwykłej informacji na zasadzie: ty prosisz „gdyby kogoś u ciebie szukali do pracy – daj znać”, a ktoś wysyła ci grzecznościowego sms-a, gdy o rekrutacji usłyszy i często dopisuje – wyślij do mnie CV, to ja przekażę komu trzeba.

Kiedy popatrzymy bez emocji na takie „pomaganie sobie” i odrzucimy fakt, że jest to zwykła, ludzka życzliwość, to możemy dojść do wręcz kumoterskich i niekiedy korupcyjnych wniosków. A przecież nie ma w tym nic złego. Większość najciekawszych stanowisk w firmach obsadzanych jest z polecenia, lub dzięki rekomendacjom.

Wolimy zatrudnić człowieka, którego znamy, za którego ktoś ręczy. To dla nas oszczędność czasu, pieniędzy i niepotrzebnych stresów obu stronom.

Aby awansować, rozwijać się, zmieniać pracę – musisz mieć znajomych. Musisz mieć takich znajomych, którzy przyślą ci sms, gdy w ich firmie będzie trwać rekrutacja i powiedzą o tobie kilka ciepłych słów komu trzeba.

Nic nie zastąpi realnych kontaktów. Tylko jeśli z kimś się „napiłeś wódki”, pośmiałeś, jeśli wystąpiła jakaś trudna do opisania „chemia” czy nić sympatii, możesz liczyć, że otrzymasz jakaś ciekawą propozycję. Dopóki jesteś tylko – choćby najlepiej znanym nazwiskiem, a nie żywą osobą – na stanowisko kasjera w hipermarkecie pewnie cię przyjmą, ale już do agencji reklamowej czy public relations, albo do redakcji – raczej nie.

Uczymy się teorii, praktyki, języków obcych… ale zapominamy o budowaniu relacji międzyludzkich (w aspekcie zawodowym), a to one w większości determinują rozwój naszej kariery zawodowej.

Budowanie relacji z ludźmi z branży, także, a może przede wszystkim, na gruncie prywatnym, to ważny element budowania twojego osobistego brandu!

Networking – zapamiętaj to słowo i weź sobie je głęboko do serca!

PRZECZYTAJ: Jak napisać CV, aby dostać dobrze płatną pracę>>>

Robert Stępowski

Chcesz wydać książkę na zasadzie self publishingu i nie wiesz jak to zrobić? Napisz do mnie – pomogę. Ty dostarczysz mi tekst, a ja prześlę Ci gotową książkę>>>

O MOIM MARKETINGU MIEJSC w różnych miejscach i różnych mediach>>>

Okładka mojego magazynu "MarketingMiejsca.com.pl"

Okładka mojego magazynu „MarketingMiejsca.com.pl”

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.