Prev Next

Praktycznie o reklamie w internecie. Od AdWords przez media społecznościowe po content marketing

Książki: "Twoja firma w Google" i "Marketing internetowy" - Wydawnictwo POLTEXT.

Książki: „Twoja firma w Google” i „Marketing internetowy” – Wydawnictwo POLTEXT.

Dwie praktyczne książki trafiły w moje ręce. Obie zostały wydane w ramach serii „Twoja firma widoczna w internecie” i jedna jest rozszerzeniem oraz uzupełnieniem drugiej. Są one skierowane do tych osób, które chcą rozwijać swój biznes w internecie, ale dotychczas byli oni raczej pasywnymi jego użytkownikami.

Mało jest książek na polskim rynku, tak bardzo praktycznych, które chwytają czytelnika za rękę i pokazują/wyjaśniają mu krok po kroku, tajniki reklamy internetowej, które powinny przełożyć się na rozwój twojego biznesu – czyli zdobywanie klientów. Autorzy przedstawiają te płatne, typowo reklamowe formy, jak i te mniej inwazyjne i teoretycznie bezpłatne formy promocji twojej firmy, ale za to wymagające czasu i zaangażowania (a, że „czas to pieniądz”, to także można uznać, że są to formy płatne).

„Marketing internetowy”

"Marketing internetowy. Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki"

„Marketing internetowy. Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki”

Ta książka powinna stanowić podstawę dla osób, które stawiają dopiero swoje pierwsze kroki w prowadzeniu biznesu internetowego, albo może nawet bardziej, które chcą wykorzystywać internet do promocji swoich produktów i usług. Poprawiłem się, ponieważ nie trzeba wcale prowadzić biznesu w sieci, ani posiadać sklepu internetowego, aby pozyskiwać do swojej zupełnie off-lineowej firmy klientów z internetu.

Książka stanowi zwięzły, praktyczny przegląd najczęściej wykorzystywanych narzędzi internetowych, pomagających wypromować firmę w internecie. Czytelnik znajdzie tu podstawową wiedzę dotyczącą reklamy typu AdWords, wskazówki jak poprawić widoczność firmy, czy też usługi w wynikach wyszukiwania. Suchą nogą zostaniesz przeprowadzony przez ocean mediów społecznościowych (choć te zostały de facto sprowadzone do Facebooka, tak jak wyszukiwarki do Google), a także dowiesz się czym jest content marketing i kiedy on jest efektywny oraz co zrobić, by efektywnym był (temu tematowi dużo miejsca poświęciłem w trzech moich książkach: „Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk”, „Jak osiągnąć sukces” i „Komunikacja marketingowa 2030” ponieważ content marketing aktualnie jest jednym z bardziej efektywnych narzędzi marketingowych, a w najbliższych latach trend ten będzie tylko przybierał na sile).

Ostatni rozdział jest nieco bardziej… użyję tego określenia „przegadany”. Zapewne można by było w kilku punktach wskazać plusy i minusy reklamy w katalogach firm, po czym przedstawić te najważniejsze z nich i rozdział zamknąć, zwłaszcza, że faktycznie cała książka jest bardzo praktyczna, aż tu naglę poznajemy historię i filozofię tego typu reklamy.

„Twoja firma w Google”

"Twoja firma w Google, czyli jak przeprowadzić skuteczną kampanię AdWords"

„Twoja firma w Google, czyli jak przeprowadzić skuteczną kampanię AdWords”

Jeśli łyknąłeś już bakcyla. Stwierdziłeś, że sam jesteś wstanie sobie poradzić z techniczną obsługą, bez konieczności współpracy ze specjalistą, albo przynajmniej chce się sprawdzić i chwycić się za bary z możliwościami, które daje reklamodawcom sieć Google, to najpierw chwyć za tę książkę. Tu znajdziesz szczegółowe informacje: jak zaplanować, stworzyć, przeprowadzić i przeanalizować skuteczność przeprowadzonej kampanii.

Jeśli jednak uznasz, że „zabawa” z reklamą w sieci Google cię przerasta, lub zwyczajnie za bardzo cię angażuje, a jednocześnie widzisz potencjał w tej formie reklamy, to książka podpowie ci także jak wybrać do współpracy firmę i jakich firm unikać, a oczywiście nie ma co się oszukiwać, ze w tej branży – jak i w każdej innej, znajdziemy wielu naciągaczy.

Podsumowanie

Niewątpliwymi plusami obu pozycji („Marketing internetowy” i „Twoja firma w Google”) jest ich praktyczność. Znajdziemy w nich szereg rysunków (zrzutów ekranu), które krok po kroku opisują i wyjaśniają co, gdzie i kiedy kliknąć oraz wpisać, aby przeprowadzić poszczególne działania. Kolejnym atutem świadczącym o ich praktyczności są przybliżone kwoty, które należy wydać na realizację poszczególnych działań, aby były one skuteczne i wskazanie jakich rezultatów, po wydaniu takich budżetów możemy się spodziewać. To ważna informacja zarówno dla osób, które dopiero zetknęły się z reklama internetową – dotyczy to zarówno osób, które same podejmują się realizacji działań marketingowych w sieci, jak i tych, które planują rozpocząć współpracę z firmą zewnętrzną, ale nie chcą przepłacać i chcą wiedzieć jakich efektów mogą od swojego biznesowego partnera oczekiwać.

Robert Stępowski

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.