Prev Next

Lojalność 3.0 Przeraża mnie tempo, w którym zmienia się świat

Rajat Paharia "Lojalność 3.0"

Rajat Paharia „Lojalność 3.0″

Urodziłem się w świecie 1.0, dorosłem w czasach 2.0, a teraz, jako już w pełni dorosły facet, z pewnym życiowym i zawodowym doświadczeniem, wkraczam w świat 3.0. Czy to oby nie nazbyt szybko?

Miniony weekend przeznaczyłem na przeczytanie książki „Lojalność 3.0”, której autorem jest Rajat Paharia (Wydawnictwo MT Biznes).

Nie będę oryginalny. Wręcz będę się powtarzał. Ale uwielbiam tak napisane książki. Czyta się je na jednym oddechu, niczym pasjonującą i wciągającą powieść. Daj Boże, bym kiedyś nauczył się i ja tak doskonale pisać.

Autor książki bardzo dokładnie tłumaczy (w sposób zrozumiały dla wszystkich) czym jest big data i grywalizacja oraz jak możemy wykorzystać w biznesie ich umiejętne połączenie.

Nie ma tu trudnych słów, ani naukowych definicji, które trzeba czytać kilka razy, aby cokolwiek zrozumieć. Jest za to wiele realnych przykładów zastosowania w biznesie szczegółowej analizy danych oraz grywalizacji ze wskazaniem celu, narzędzi i efektów.

Książka ta, to również doskonały przewodnik, pokazujący jak program lojalnościowy 3.0 wprowadzić w naszej firmie. Autor wręcz prowadzi za rękę czytelnika, pokazując mu szanse i zagrożenia.

Przy okazji, w przeciwieństwie do wielu autorów, nie twierdzi, że program lojalnościowy 3.0 jest panaceum na całe zło, jeśli tylko go wdrożysz w swojej firmie.

Zachęca do dokładnej analizy ekonomicznej i sprawdzenia, czy faktycznie wprowadzenie takiego programu ma biznesowe uzasadnienie.

„Lojalność 3.0” to doskonała lektura na temat motywowania i budowania zaangażowania naszych klientów, partnerów i pracowników.

W naszych czasach, tak często nie widzimy sensu w tym co robimy, brakuje nam motywacji do podejmowania kolejnych wyzwań. Dotyczy to zazwyczaj pracowników korporacji, dla których coraz częściej jedynym motywatorem jest wynagrodzenie. W tej książce znajdziemy kilka ciekawych spostrzeżeń, właśnie na temat motywowania pracowników. Nie wystarczą premie i nagrody. Trzeba uzmysłowić pracownikowi, że to co on robi ma, choćby pozorny, ale sens. Nawet jeśli ludziom z zewnątrz wydaje się, że to co robimy jest zupełnie bezsensowne, to my i pracownicy musimy być przekonani, że to co robimy zmienia świat i że jest to zmiana na lepsze. Musimy być przekonani, że mamy na ten świat wpływ. Tylko tak można zbudować prawdziwą lojalność i sukces.

PS: Czy wiedzieliście, że zdaniem Erica Schmidta z Google, od początku cywilizacji do 2003 roku stworzono 5 eksabajtów danych, podczas gdy obecnie taka liczba wytwarzana jest w ciągu 2 dni?

Robert Stępowski

Książkę „Lojalność 3.0” już niebawem będzie można kupić wraz z innymi książkami biznesowymi w księgarni internetowej www.ksiegarniaROSTER.pl

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.