Prev Next

Inny świat – czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc

„Inny świat – czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc”
Autor: Robert Stępowski
Data wydania: 2012
Cena: 45 zł
Oprawa miękka.

Autor stara się w nieco szerszym kontekście przedstawić problemy, z którymi boryka się branża marketingu terytorialnego w Polsce. Publikacja ta koncentruje się bardziej na opisaniu branży, aniżeli narzędziowym przedstawieniu zasad marketingu, choć te elementy są w niej również  zaakcentowane.

Robert Stępowski nie szczędzi czytelnikom ani soczystych anegdot – rodem z filmu „Miś”, które zbierał w czasie ostatnich 4 lat prowadząc serwis www.MarketingMiejsca.com.pl, ani też krytycznych uwag dotyczących podejmowanych przez samorządy w ostatnich latach działań promocyjnych.

W książce „Inny świat – czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc” Robert Stępowski, stara się przekonać osoby odpowiedzialne za promocję miast i regionów, że marka miejsca to nie tylko jego promowanie, a właśnie na ten cel w ostatnich latach samorządy wydawały najwięcej pieniędzy (z wyliczeń resortu finansów wynika, że JST w 2011 roku na promocję wydały 684 mln zł – jest to kwota 6x wyższa niż w 2005 roku).

O urzędniczej kreatywności (i jej braku), public relations, którego samorządowi liderzy boją się jak zarazy oraz „promocji przez sport”, która zazwyczaj ogranicza się tylko do kreatywnej księgowości i zapisania pieniędzy dla klubów w rozdziale pod tą nazwą – również można przeczytać w „Innym świecie…”.

- Do źródeł historycznych trzeba podchodzić zawsze bardzo krytycznie. Tak też postanowiłem ocenić młodą, ale przecież mającą już pewną historię,  branżę marketingu miejsc, udowadniając, że światy agencji marketingowych (usługodawców) i samorządowy (zleceniodawców), różnią się diametralnie.  Nie chciałem napisać książki pokazującej jak powinny wyglądać idealne działania marketingowe w obszarze JST, ale co należy zmienić, aby gminy, powiaty, miasta i województwa stały się prawdziwie markowymi produktami – wyjaśnia autor, Robert Stępowski.

W książce znalazło się również 26 przykładów ciekawych kampanii promocyjnych, zrealizowanych przez polskie miasta i regiony w minionych latach.
Ostatnia część książki „Inny świat – czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc” – to wywiady dotyczące różnych zagadnień z dziedziny brandingu miejsc z prezydentami: Częstochowy, Lublina, Łodzi, Krakowa, Płocka, Torunia i Radomia.

Partnerem wydania jest Grupa RMF, a patronami medialnymi: „Rynek Turystyczny” i serwis MarketingMiejsca.com.pl

Jak zamówić książkę?

1) Dokonaj wpłaty 45 zł (+5 zł koszty przesyłki) na poniższe konto:

ROSTER
ul. Kazimierza Wielkiego 32/1
96-200 Rawa Mazowiecka
Nr konta: 90 2490 0005 0000 4500 3740 9815

2) Wypełnij formularz znajdujący się poniżej.

a) Jeśli jesteś osobą prywatną możesz w miejsce NIP wpisać „—” (kreski).
b) Jeśli kupujesz książki na firmę lub urząd podaj dokładnie takie dane, które mają zostać umieszczone na fakturze VAT.

Imię

Nazwisko

Ulica

Kod pocztowy

Miejscowość

E-mail

Telefon

NIP

Uwagi (wypełnij jeśli adresy do wysyłki i faktury są inne):

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.