Prev Next

Dziwne rozstanie dwóch Michałów

Tygodnik „Wprost”

Nie przekonują mnie argumenty Michała M. Lisieckiego dotyczące powodów odwołania ze stanowiska naczelnego tygodnika „Wprost” Michała Kobosko. Myślę, że prezes PM Point Group stwierdził, że szansę mają bardzo wyraziste tygodniki, a do tego potrzebna była zmiana naczelnego „Wprost”.

Decyzja dotycząca zwolnienia Michała Kobosko była dziwna i zaskakująca, choć zawsze, kiedy sprzedaż gazety spada z miesiąca na miesiąc, należy brać ją po uwagę.

Mimo to, mnie ona zaskoczyła. I nie przekonuje mnie tłumaczenie Michała M. Lisieckiego: „Michał Kobosko przeprowadził WPROST przez najtrudniejszy okres po zwolnieniu poprzedniego redaktora naczelnego. Zbudował znakomity zespół, dzięki któremu WPROST jest dzisiaj najbardziej opiniotwórczym polskim tygodnikiem. Dzisiaj przed zespołem WPROST stoją nowe wyzwania i dlatego misja naczelnego dobiegła końca. Jako wydawca dziękuję mu…”

Akurat o nowych technologiach w prasie rozmawiałem z Michałem Kobosko dokładnie dwa razy. Wiem, że jest to człowiek, który doskonale wie co dzieje się w tej dziedzinie w kraju i na świecie, jakie są trendy i możliwości. Dlatego nie wierzę, że stawiał opór przed wprowadzaniem nowych rozwiązań związanych z dystrybucją treści na nowych platformach.

Zresztą prawda jest taka, że dziś nie ma problemów z dystrybucją treści. Problem jest z jej monetyzacją (brzydkie określenie), czyli z zarabianiem na niej.
Być może nowy naczelny „Wprost” – Sylwester Latkowski, więcej postów zamieszcza na twitterze, niż Michał Kobosko, ale od tego, ani od obecności „Wprost” na innych platformach nie uda się powstrzymać spadku sprzedaży tygodnika.

Tendencję tę może jednak wyhamować Latkowski wprowadzając tygodnik na inne tory. Nadając mu większą wyrazistość, dodając kontrowersyjnych tematów, skrajnych i niepopularnych, ale nośnych opinii. Dotychczasowy „Wprost” był bardzo dobrym tygodnikiem, tylko nieco letnim.

Wydaje mi się, że Michał M. Lisiecki, po rozmowach z Pawłem Lisickim (tygodnik „Do rzeczy”) stwierdził, że wyrazistość opinii to najlepszy sposób na sprzedaż gazety. Zaraził się tą koncepcją i postanowił mieć dwa, nieco inne, ale bardzo wyraziste tytuły i to jest prawdziwy (moim zdaniem) powód odwołania red. Kobosko.

Ciekaw jestem co z dziennikarzami. Czy wszyscy zostaną i podporządkują się nowej koncepcji, czy też nastąpią kolejne rotacje kadrowe w tym tygodniku?

Robert Stępowski

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.