Prev Next

Dwa spotkania na temat personal brandingu

Dwa sympatyczne spotkania ze studentami i ciekawe dyskusje na temat budowania marki osobistej w polskich realiach. Bardzo dziękuję organizatorom i uczestnikom tych spotkań za zaproszenie i miłe przyjęcie.

W mojej książce „Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk” poświęciłem personal brandingowi duży rozdział. Skupiłem się w nim, na pokazaniu głównie blogerów i vlogerów, którzy budują swoje osobiste, często eksperckie marki w oparciu o treść. Piszą blogi, nagrywają wideo na YouTube, a na koniec wydają książki.

Kilku znanych blogerów tj. Andrzej Tucholski, Maciek Budzich, czy Jacek Gadzinowski (ale także i inni bardzo znani i niezwykle ciekawi twórcy internetowych treści) zgodzili się mi opowiedzieć jak budują swoje marki, ale także udzielić kilku porad tym, którzy o swoich brandach dopiero myślą, albo zastanawiają się, jak po studiach zaprezentować się potencjalnemu pracodawcy i zaistnieć na niezwykle konkurencyjnym rynku pracy.

W całej mojej książce skupiam się głównie na promocji, na budowaniu wizerunku, na tym jak my, nasze produkty i usługi, a także firmy i instytucje są postrzegane. Nie wgryzam się w niezwykle skomplikowany genotyp i tożsamość marki.

Jeśli zaś chodzi o brandy osobiste, zupełnie subiektywnie, uważam, że są to najbardziej skomplikowane i trudne do zdefiniowania marki. Nie chciałbym też, abyśmy budowali swoje marki dokładnie na tych samych zasadach co marki komercyjne. Przysłowiowy „proszek do prania” nie ma uczuć, nie musi czuć się dobrze sam ze sobą – człowiek zaś musi być naturalny, żyć w zgodzie sam ze sobą, gdyż tylko wtedy może być wiarygodny dla innych. Zachęcam zatem, aby pracować nad swoim wizerunkiem i budować swoją „eksperckość”, a do tego także potrzeba bardzo dużo pracy, czasu, determinacji, konsekwencji, spójnych działań i przede wszystkim jasno określonego celu, do którego chcemy dążyć.

Jeszcze raz studentom Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej serdecznie dziękuję.

Moją książkę „Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk” można kupić m.in. w Empikach na terenie całego kraju. Zapraszam także na www.MarketingMiejsca.com.pl

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.