Prev Next

Dekalog czyli 10 przykazań personal brandingu

10 przykazań personal brandingu.

10 przykazań personal brandingu.

Jak zbudować swoją osobistą markę? Jak być docenianym i pożądanym pracownikiem, partnerem biznesowym, czy cenionym ekspertem, z którym wiele osób, firm i instytucji chce współpracować. I co najważniejsze co zrobić, abyś dzięki personal brandingowi mógł więcej zarabiać?

Pamiętaj o kilku poniższych zasadach:

1. Człowiek to marka, ale nie produkt taki sam jak jogurt, czy płyn do mycia naczyń.

2. Bądź autentyczny, czyli prawdziwy. Prawda szybko wychodzi na jaw, a więc nie udaj kogoś, kim nie jesteś.

3. Przedstaw się. Przygotuj sobie mowę windową. Posiądź umiejętność zaprezentowania się w kilku zdaniach.

4. Publikuj – najlepiej w istotnych dla Twojej branży serwisach internetowych i prasie. Kiedy zaczniesz wydawać również książki, Twoja pozycja i znaczenie jeszcze bardziej wzrosną. Dbaj również o swój wizerunek w mediach społecznościowych. Jeśli chcesz publikować (śmieszne, niepoważne, głupkowate) posty na swoim profilu, to przynajmniej zablokuj dostęp do niego, aby do tych wpisów mieli dostęp tylko Twoi najbliżsi znajomi. Jeśli jednak chcesz być uznawany za prawdziwego eksperta i budzić szacunek w swojej branży – nie publikuj w internecie żadnych głupot.

5. Bywaj na branżowych konferencjach (najlepiej jako prelegent, ale kuluarowe spotkania networkingowe są nie mniej istotne).

6. Bądź wyrazisty. Jeśli chcesz być zapamiętany, musisz czymś się wyróżniać (w myśl zasady „wyróżnij się lub zgiń„) – wyrazistością poglądów, powalającymi osiągniętymi wynikami, wybitną znajomością jakiegoś zagadnienia.

7. Nie daj się zaszufladkować. Nie pozwól się przypisać tylko do jednej, bardzo wąskiej dziedziny (np. tak wąskiej, że nie da się z niej utrzymać).

8. Jeśli chcesz być ekspertem – wyglądaj jak ekspert. Powiedzenie „jak Cię widzą, tak Cię piszą (czyli oceniają) wciąż nie straciło na znaczeniu.

9. Buduj bazę branżowych kontaktów. Nie ma niczego bardziej istotnego od networkingu i znajomości z osobami, które mogą Cię uwiarygodnić, poprzeć, zarekomendować.

10. Działaj systematycznie i sumiennie realizuj długofalową strategię własnej marki (marki osobistej nie buduje się przez tydzień, ani nawet nie przez jeden rok).

Więcej o personal brandingu w polskich realiach przeczytasz w mojej najnowszej książce „Jak osiągnąć sukces”. Książka do kupienia na www.KsiegarniaROSTER.pl i w wielu innych księgarniach internetowych>>>

Robert Stępowski

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.