Prev Next

Content marketing. Czujesz, że ktoś Cię oszukuje?

Content marketing czyli kiedy treść jest skuteczna?

Content marketing czyli kiedy treść jest skuteczna?

Pisz, nagrywaj, publikuj… zdobądź rzeszę fanów, wyznawców, klientów. Wystarczy, że będziesz tworzył dużo wartościowych treści, będziesz robił to systematycznie i przez wiele miesięcy, a sukces masz zagwarantowany!

Nie masz wrażenia, że gdzieś już czytałeś i słyszałeś tego rodzaju teksty?

Ja też mam takie właśnie wrażenie, czytając kolejne blogi i wpisy na portalach społecznościowych. Content marketing jest dziś uznawany za Świętego Graala komunikacji marketingowej, sprzedaży i szeroko rozumianego brandingu.

Co, zdaniem setek wybitnych specjalistów od content marketingu, zrobić należy, aby odnieść spektakularny sukces używając właśnie tego narzędzia promocji?

- wytwarzać dużo wartościowej treści: pisać, robić zdjęcia, nagrywać wideo;

- poświęcić na „produkcję” treści dużo czasu;

- przygotować strategię content marketingową i działalności w social mediach (a następnie stosować się do zapisów tej strategii);

- pracować systematycznie – jedne wpis na blogu raz w miesiącu, albo na kwartał, to zbyt mało (nie należy także publikować trzech wpisów dzień po dniu, a następnie zamilknąć na dwa miesiące);

- dać sobie i contentowi dużo czasu w oczekiwaniu na efekty (rok, dwa, trzy…).

Czy specjaliści, którzy udzielają Ci takich rad kłamią? Próbują nabić Cię w przysłowiową „butelkę”? Zarobić na Tobie jak najwięcej, obiecując prawdziwe cuda i oszałamiające – nierealne – zyski?

Po części tak.

Dlaczego tak uważam?

Z kilku powodów:

1) Zajrzyj na profile społecznościowe agencji, które świadczą tego typu usługi i przekonaj się jak „poważnie” oni sami podchodzą do tego właśnie narzędzia;

2) Pod tym samym kontem prześledź profile właścicieli tych agencji, prezesów i kluczowych pracowników;

3) Przyjrzyj się kampaniom content marketingowym, które dotychczas były przez te agencje oraz specjalistów realizowane i dokładnie przeanalizuj ich efekty – łącznie z budżetami (słowem postaraj się sprawdzić na przykład, które treści były udostępniane, a które miejsca publikacji zostały zwyczajnie kupione).

Czynniki sukcesu w działaniach content marketingowych, o których pisałem na początku, a więc: dużo wysokojakościowej treści + systematyczność + wielokanałowość działań są oczywiście bardzo ważne i bez nich na pewno żadne działania nie zakończą się realizacja jakichkolwiek celów.

Najważniejsza jest jednak PROMOCJA TREŚCI! Żadna, nawet najlepsza treść, bez odpowiedniej, silnej promocji sama się nie obroni. Jeśli nie będziesz udostępniał jej wszędzie, gdzie tylko się da. Jeśli nie wyłożysz dodatkowych pieniędzy na jej promocję w mediach społecznościowych, to Twoje publikacje będą tylko kolejnymi, nic nie znaczącymi publikacjami, potęgującymi Twoją frustrację.

Oczywiście odpowiednio duża liczba wpisów na Twoim firmowym blogu, czy też na stronie internetowej, spowoduje jej lepsze pozycjonowanie, a więc w dłuższej perspektywie może przełożyć się to na wzrost obrotów Twojej firmy (ktoś trafi na twoją stronę przeczesując wyniki pojawiające się w wyszukiwarce), ale to właściwie jedyny efekt, na który możesz liczyć, bez bardzo silnego promocyjnego wsparcia swoich treści.

O content marketingu i jego wykorzystaniu w małych firmach, zwłaszcza tych jednoosobowych działalnościach gospodarczych, a także o znaczeniu content marketingu w procesie budowania marki osobistej napisałem w książce „Jak osiągnąć sukces”>>>

Życzę wielu sukcesów w działaniach promocyjnych z wykorzystaniem content marketingu.

Robert Stępowski

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.