Prev Next

Co się dzieje w RDC? Nic nadzwyczajnego

Strona www.RDC.pl

Strona www.RDC.pl

Od kilku tygodni, wiele osób rozdziera szaty nad tym co dzieje się w RDC, czyli nadającej na Mazowszu i w Warszawie Regionalnej Rozgłośni Polskiego Radia. Nie wiem skąd te lamenty w tak upolitycznionej spółce, w której różne siły mają raz nieco większy wpływ, raz mniejszy. Zawsze jednak najważniejsza jest polityka. Pisze to również w kontekście 10 kwietnia.

Pracowałem w RDC przez niespełna rok. Dlaczego tak krótko? Ponieważ zatrudniono mnie tam kilka dni przed Katastrofą Smoleńską, po której zmieniono KRRiT, rady nadzorcze spółek medialnych i ich zarządy. Nowy prezes wówczas Radia Dla Ciebie – a właściwie pełniący obowiązki prezesa. Po kilku dniach urzędowania, bez rozmowy ze mną i spotkania (a zgodnie z regulaminem spółki był moim bezpośrednim przełożonym), poprzez kadrową wręczył mi wypowiedzenie z pracy. Ja nie znałem jego, on mnie, ale był przekonany, że byłem beznadziejnym pracownikiem (sąd pracy nie podzielił jego opinii – wyrok prawomocny).

Jego przekonanie wynikało tylko i wyłącznie z tego, że zatrudnił mnie poprzedni prezes.

Zresztą w zarządzie (kiedy ja tam pracowałem) zasiadały trzy osoby. Tuż przed wymianą zarządu na nowy, jednemu z wiceprezesów zaplombowano gabinet, a on sam dostał zakaz wstępu na teren spółki. O szczegółach pisał nie będę. Zapewne już ktoś, gdzieś, to zrobił.

Publiczne media będą chyba zawsze skazane na takie czy inne naciski. Pracownicy o zbyt wyrazistych poglądach nigdy nie będą pracować w nich zbyt długo, gdyż zawsze komuś ich zdanie, dobór gości, pytania i sposób ich zadawania nie będą się podobać.

Zawsze znajdzie się niezadowolony, a odpowiednio postawiony, słuchacz, który zadzwoni do kogo trzeba.

Często lepiej dla dziennikarzy takich stacji, kiedy przygotowują nudne materiały pod hasłami „misji publicznej”, niż starając się podnieść słuchalność podejmują ważne, ale i kontrowersyjne tematy.

Tak więc w RDC nie dzieje się nic, co nie działoby się wcześniej. A im bliżej wyborów tym politycy bardziej drażliwi.

Robert Stępowski

Kup moją książkę „Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk”

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.