Prev Next

Blogerzy i vlogerzy – znani i nieznani

Blog Tomka Tomczyka Kominek.es

Wydaje się nam, że wszyscy ich znają – najpopularniejszych blogerów i vlogerów. Przecież uczestniczą w konferencjach, wykładają, komentują, występują w reklamach i zarabiają pieniądze. A jednak są miejsca, gdzie nikt o nich nawet nie słyszał.

Z racji tego, że przynajmniej od roku, poza marketingiem terytorialnym zajmuję się również personal brandingiem i content marketingiem, w moich prezentacjach przywołuję najbardziej znanych blogerów i vlogerów.

Mówię o tym jak oni budują swoje osobiste marki, na czym polega ich siła, rozpoznawalność. Jak dali się poznać internautom i w jaki sposób zarabiają oraz jaki można z nimi współpracować.

Na ich przykładzie pokazuję również jak można przygotowywać ciekawe i angażujące treści.

Oczywiście wspominam m.in. o Kominku, Lekko Stronniczych, Rocku i Roju, Baśce Kwarc itd…

Wydaje się, że wymieniłem kilka osób (marek) z grona tych najbardziej popularnych, których znają WSZYSCY.

Bo kto nie zna Tomka Tomczyka (Kominka)? Teraz zapewne jego popularność wzrośnie, to tym jak wystąpił w reklamie „Żubra”.

Łączna liczba wyświetleń filmów na kanałach YouTube Rocka i Roja to kilkadziesiąt milionów wyświetleń (każdego z tych vlogerów). Przypomnę, że z ich udziałem zrealizowano w tym roku pierwszą kampanię reklamową (pierwszą z vlogerami). A w tak nietypowy sposób reklamy uwierzył i zainwestował producent wody „Żywiec Zdrój”.

Lekko Stronniczy, a więc Włodek Markowicz i Karol Paciorek, także w tym roku wzięli udział w kampanii reklamowej. Przekonywali do zakupu telefonów Nokii. Wystąpili w serii bardzo fajnych filmików w stylu Lekko Stronniczych, a więc w stylu chłopaków z odrobiną ADHD.

Ale do rzeczy. Kiedy ostatnio miałem prelekcję w Bytowie, niewielkim mieście w województwie Pomorskim (na Kaszubach), zapytałem kto zna blogera Kominka. Okazało się, że nikt o nim nawet nie słyszał. A to przecież najbardziej popularny, polski bloger.

Na innych konferencjach jest zresztą podobnie. Znanych blogerów i vlogerów, znają zazwyczaj 2-3 osoby.

Jaki z tego wniosek? Choć są popularni. Mają rzeszę realnych czytelników. Ich opinie są cytowane i udostępniane w mediach społecznościowych – to w „Polsce powiatowej”, a więc w świadomości większości polaków, są totalnie anonimowi. W takich „Bytowach”, których są w naszym kraju setki, wciąż królują tradycyjne media – nawet prasa, a wpływ blogerów na kształtowanie opinii publicznej jest bliski zera.

Nie oznacza to oczywiście, że przestanę pisać bloga. I jestem przekonany, że blogerzy tacy jak: Kominek, Hatalska, JestKultura, czy Maciek Budzich – również blogować i vlogować nie przestaną ;)

Ot, takie moje wewnętrzne przekonanie dzień przed końcem świata.

Robert Stępowski

Robert Stępowski

Z pochodzenia rawiak z zamieszkania warszawiak. Serce, duszę i cały wolny czas oddałem pisaniu w październiku 2000 roku i tak jest do dziś. Pierwszym moim opublikowanym tekstem był wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Później zakochałem się także w marketingu miejsc. Żyję tym co robię. Robię to czym żyję.

Lubię pisać o tym, na czym się znam. Dlatego ten blog poświęcony jest mediom, tym tradycyjnym i społecznościowym, content marketingowi i brandingowi personalnemu. Często pojawiać się tu będą także tematy z szeroko rozumianego obszaru lifestyle.

czytaj więcej...

Najpopularniejsze tematy

  • Zamów książkę

    Wszystkie opublikowane na blogu TrescJestNajwazniejsza.pl materiały są własnością Roberta Stępowskiego. Jeśli chcesz je wykorzystać skontaktuj się z autorem.